Ahad, 9 Mac 2014

TIPS DAN PETUA MUDAH KECILKAN LENGAN

Semua wanita ingin kelihatan cantik dan menarik kerana penampilan cantik, kemas, langsing menambahkan keyakinan seseorang. Namun begitu semua yang diimpikan tidak semudah yang di sangka. Pemakanan kita rakyat Malaysia menyebabkan masalah gemuk semakin meningkat di kalangan kita. Ada juga di antara kita sudah kelihatan ramping, akan tetapi masih mengalami masalah gemuk di bahagian lengan.



So, readers hari ni nak kongsikan tips mudah untuk mengecilkan lengan. Banyak yang saya dengar rungutan, isk..''ko ni, tang lain dah ok, tpi kt lengan tu nmpk besar la, so nmpk cam gemukla..

So, memang ayat2 begitu bisa2 mendownkan seseorang kan!!betul x???Jadi jom saya kongsikan petua dan tips mudah untuk masalah ini.

1. PUSH-UP

- Ini dapat membantu mengecilkan lengan kerana ia boleh membentuk lengan dan mengurangkan tisu-tisu lemak di bawah lengan anda. Jadikan push-up sbg rutin harian anda dan hasilnya anda akan memiliki lengan yang canti seperti diidamkan.



2. GERAKAN DIPS

Lakukan gerakan dips dengan cara meletakkan badan anda dekat kerusi atau anak tangga, gunakan kedua tangan untuk menahan beban badan dengan bersandar pd kerusi atau nemda lain yang digunakan.



3. PEMAKANAN

- Kita perlu bijak menggabungkan kumpulan makanan supaya dapat membantu mendapatkan badan yang langsing dan lengan yang kecil. Makanan yang perlu diutamakan ialah sayur-sayuran, buah-buahan, daging, kecanag dan bijirin, makanan rendah karbohidrat dan makanan tenusu.

4. ANGKAT BERAT

- Jika mahukan lengan idaman, lakukan senaman angkat berat sekurang-kurangnya 3 kali seminggu. Ini kerana angkat berat akan menjadikan lengan kita fiz dan tidak menggeleber. 

MILIKI LENGAN YANG CANTIK IDAMAN SETIAP WANITA!!




JOM KITA CUBA BERSAMA!!!SELAMAT MENCUBA!!!



Hubungi saya : Nor Faizah binti Mohd Yasin




                         sms /call /whatsapp 017-3660351


Email : eijaheijah12@gmail.com


Fanpage : Vitamin terbaik dunia



LOVE MY READERS!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERJALANAN TANPA DIRANCANG PART 1

PART 1 Ogos is coming, tidak terasa akan cepatnya peredaran masa.Sedar² dah masuk Ogos beb! Saat aku menulis ni, aku dalam train MRT perjala...