Khamis, 6 Mac 2014

KELEBIHAN ESP (ENERGIZING SOY PROTIEN)

Assalamualaikum,

Melangkah saja masuk bulan Mac 2014, bulan yang sangat bertuahlah saya rasakan terutama dalam Shaklee KERANA diumumkan promo bg produk HOT SELLER Shaklee iaitu ESP. Dulu, sblm kenal Shaklee n baru2 kenal Shaklee, awal2 biasala xstudy pon pasal Shaklee (hihi..jgn marah ye mak saya).. tak tahu apa pun ESP tu.bila dah lama, hati ni makin jatuh cnta, mula nak mendalami semua ilmu berkaitan Shaklee, termasuklah ESP.

 Apa itu ESP 

 -untuk pengetahuan readers yg saya sayangi sekalian, ESP (Energizing Soy Protien) merupakan protien soya yang berkualiti tinggi dan ditangkan dalam bentuk canister serta ianya berbentuk serbuk dengan berat 850gram. ESP mengandungi kacang soya non-GMO (tidak diubahsuai secara genetik) yang telah diproses di bawah suhu yang rendah. 


Di atas adalah rupa paras ESP Hot Seller Shaklee!!. Ramai antara kita yang masih belum mengetahui tentang betapa pentingnya protien. Jom saya kongsikan bersama apakah protien dan apa kepentingannya.

Protien

Protien adalah asas kpd badan kita yang mana 25% daripada tubuh kita terdiri daripada protien iaitu kuku, rambut, kulit dan otot. Oleh itu secara tidak langsung protien merupakan makanan kepada badan kita. Badan kita memerlukan protien yang cukup dan berkualiti tinggi bertujuan untuk  menggantikan sel-sel yang lama dan membina semula sel-sel yang baru dan sihat. el-sel badan yang sihat pila adalah amat penting untuk membantu penyerapan optimum nutrien ke dalam badan kita. 

Kenapa Protien penting?

1. Membekalkan tenaga
- Protien bukan merupakan sumber signifikan dalam badan apabila jumlah karbohidrat dan lemak dalam badan tidak mencukupi. Protien juga merupakan tenaga yang tersimpan sptmana karbohidrat dan lemak. 

2. Pertumbuhan
- Protien sangat penting untuk pertumbuhan. Susu ibu mengandungi sebahagian besar protien. Sebab itulah ibu yang sedang menyusukan bayi disaran mengambil makanan yang sihat dan lengkap dengan protien untuk membantu perkembangan bayi dengan sihat. 

3. Menghasilkan hormon dan enzim
- Asid amino adalah komponen utama hormon. Hormon akan dirembeskan ke dalam salur darah oleh kalenjar endoktrin seperti kalenjar tiroid, kalenjar adrenal, pankreas dan kalenjar tanpa saluran yang lain. Seperti contoh, hormon insulin yang dirembeskan oleh pankreas bekerja untuk menurunkan paras glukosa darah selepas makan. Insulin diperbuat daripada 48 asid amino. 
- Enzim penting dalam tindakbalas biologi badan yang diperbuat daripada molekul protien yang besar. Enzim memudahkan kadar tindakbalas dengan bertindak sebagai pemangkin dan mengurangkan keaktifan tenaga sempadan antara bahan dan hasil tindakbalas. Enzim adalah vital kepada keseluruhan fungsi badan dan dengan itu menunjukkan peranan utama dan signifikan kepada protien. 

Kenapa perlu memilih ESP sebagai sumber protien

- Indeks Glisemik rendah (mengekalkan kandungan gula dalam darah)- membuatkan ESP ini sesuai untuk pesakit kencing manis, orang yang ingin kurus, dan menjaga kesihatan dalam jangka masa panjang.

- ESP merupakan satu-satunya produk yang mengandungi 9 asid amino yang diperlukan oleh badan kita dan ianya tidak dapat dihasilkan oleh badan kita.

- ESP dihasilkan di bawah kawala IPP(Identity Preservation Program) yang bermaksud penghasilan kacang soya ini dipantau dengan sangat teliti pada setiap peringkat dari penamaan sehinggalah produk sampai kepada pengguna. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semulajadi (isoflavones).

So, sangat banyak kelebihan ESP. Saya pula sangat sukakan ESP kerana rutin harian saya sangat menuntut tenaga berpanjangan. Jadi saya memang memilih ESP sebagai sumber yang membekalkan tenaga berpanjangan kepada saya. Senang cite JATUH CINTA!!!!!

Untuk yang masih mencar-cari dan ingin mencuba ESp, boleh hubungi saya sempena bulan promo ESP beli 6 percuma satu!!!sangat berbaloi2!!!


Hubungi saya : Nor Faizah binti Mohd Yasin



                         sms /call /whatsapp 017-3660351


Email : eijaheijah12@gmail.com


Fanpage : Vitamin terbaik dunia



LOVE MY READERS!!!





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERJALANAN TANPA DIRANCANG PART 1

PART 1 Ogos is coming, tidak terasa akan cepatnya peredaran masa.Sedar² dah masuk Ogos beb! Saat aku menulis ni, aku dalam train MRT perjala...