Sabtu, 1 Februari 2014

SEDIKIT INFO CARA MENANGANI ANAK DEMAM SEMASA DI RUMAH

Demam di kalangan kanak-kanak adalah perkara yang sering terjadi kepada bayi atau kanak-kanak berumur 2bulan-5 tahun. Kekerapan berlakunya demam terhadap bayi diperingkat umur sebegini sangat membimbangkan ibu bapa. Jadi kita sebagai ibu bapa,ibu khususnya perlu mempunyai ilmu berkaitan perkara ini. Persiapkan diri kita dengan sedikit ilmu sekiranya anak demam. Antara tips yang boleh saya kongsikan di sini ialah:-

1. Ubat - saya lebih suka menggantikan ubat dengan suplemen seisi keluarga saya iaitu Suplemen Shaklee.. Untuk anak- anak pula saya sediakan vitamin dan suplemen kerana suplemen berupaya membantu mencegah penyakit. Jom amalkan peribahasa mencegah sebelum parah!!Shaklee terbaik untuk keluarga. Untuk anak- anak saya sediakan Omega Guard, Mealshake n vitamin c chewable Shaklee. Untuk mengetahui fungsi setiap suplemen..boleh.hubungi saya.hihi..iklan kejap..xde lah..just berkongsi apa yg kami rasa.

2. Termometer - biasakan diri kita sentiasa mempunyai termometer di rumah agar lebih senang untuk kita memantau suhu kepanasan kanak- kanak ketika demam. Lebih mudah untuk merujuk kepada doktor sekiranya berlaku panas melebihi suhu biasa.

3. Cool fever - gunakan cool fever seperti saranan Dr.Harlina agar tampalkan cool fever di bahagian belakang tengkuk anak yang mana ia bertindak balas sebagai termostat untuk redakan suhu panas.

Stop here dulu..Anak-anak da nangis..hihi

Salam sayang untuk semua..

Contact 017-3660351 untuk consultasi mengenai seuplemen Shaklee terbaik untuk anda sekeluarga!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERJALANAN TANPA DIRANCANG PART 1

PART 1 Ogos is coming, tidak terasa akan cepatnya peredaran masa.Sedar² dah masuk Ogos beb! Saat aku menulis ni, aku dalam train MRT perjala...