Khamis, 20 Februari 2014

Atasai Masalah Bau Badan Dengan Alfalfa Shaklee

Assalamualaikum readers!! hari ini terpanggil untuk berkongsi mengenai masalah bau badan di kalangan kita. Masalah bau badan merupakan masalah yang sangat tidak menyenangkan samada bagi yang mengalami dan orang yang berada disekelilingnya. Bau badan (Bromhidrosis) adalah bau bakteria bercampur peluh yang terdapat pada badan kita. Peluh dihasilakn daripada kalenjar accrine dan apocrine. Kedua-dua kalenjar tersebut mempunyai fungsi yang berbeza. Kalenjar accrine menghasilkan peluh yang tidak berbau yang selalunya keluar di tapak tangan, dahi dan punggung dan telah berfungsi sejak dari bayi. Manakala kalenjar apocrine pula akan keluar di tempat yang berambut seperti ketiak, kemaluan, dan hidung. Fungsi kalenjar tersebut akan mula berfungsi terutama setelah seseorang itu baligh yang mana apabila peluh yang dihasilkan bercampur dengan bakteria, akan menghasilkan bau yang tidak sedap dan dipanggil bau badan. Perunding Dermatologi PCMC pula berkata, bau badan berpunca daripada bahan buangan terkumpul dalam badan akibat proses pencernaan yang tidak sempurna. 




Siapakah yang lebih cenderung untuk mengalami masalah bau badan?

Sesiapa sahaja termasuk lelaki, wanita, terutama yang telah menjangkau umur akil baligh, Walau bagaimanapun, kajian menunjukkan remaja lelaki yang lebih cenderung kerana masalah perubahan hormon. 



Apakah rawatan mengatasi masalah bau badan?
  • Menjaga kebersihan diri dan pemakanan
  • Mandi secara teratur
  • mandi dengan air rebusan daun sireh
- kita sedia maklum daun sireh mempunyai pelbagai manfaat dan salah stunya dalah untuk menghilangkan masalah bau badan. Ambil lebih kurang 30 helai daun sireh campur dengan air dan rebus sehingga mendidih. Setelah benar-benar mendidih, campurkan dengan sedikit air sejuk agar tidak terlalu panas. Cubalah mandi dengan air tersebut bebarapa kali dan ulangi hinggan hilang masalah bau badan. Ha!! saya juga kongsikan cara tradisional taw!!



  • elakkan mengambil makanan yang kuat mengandungi rempah ratus
  • mencukur rerambut yang tumbuh di ketiak dan kemaluan mengikut waktu
  • mengelakkan banyak pengambilan makanan tinggi choline (bawang putih, kafien, rempah)
  • pengambilan buah-buahan dan sayuran 
- pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran yang segar dapat membantu melancarkan metabolisme badan. Sayur dan buahan yang segar mengandungi antioksidan sehingga dapat mencegah perkembangan bakteria yang menyebabkan bau badan.

Masalah bau badan perlu di ambil serius oleh kita kerana ia mampu memberi impak yang besar kepada kehidupan kita. Samada lelaki atau wanita kebersihan adalah aspek penting dan perlu dititikberatkan. Bagi individu yang mengalami masalah ini, akan membawa kepada masalah hilang keyakinan diri, malu untuk bergaul dengan keluarga dan kawan-kawan sekeliling. 



Bagi yang masih tercari-cari cara mudah untuk mengatasi masalah ini, Shaklee melalui produk terlarisnya Alfalfa Complex boleh membantu anda!!


Pelbagai khasiat Alfalfa Complex dan bagi mengatasi masalah badan berbau ini, Alfalfa Complex:-

1. mengandungi zat anti-bakteria di dalam klorofilnya
2. membunuh bakteria di dalam badan
3. membantu melindungi dari radiasi dan membantu mengawal bau badan
4. meningkatkan kesihatan usus kita

Anda boleh juga mengetahu kelebihan Alfalfa Complex di sini. 
  
Testimoni pengguna Alfalfa Complex untuk mengatasi masalah bau badan


Jom cuba selesaikan masalah anda dengan Alfalfa Complex!!! Dampingi kawan-kawan dan saudara mara tanpa rasa malu dan tingkatkan keyakinan diri anda kembali dengan Alfalfa Complex!!!




Hubungi saya : Nor Faizah binti Mohd Yasin


                         sms /call /whatsapp 017-3660351


Email : eijaheijah12@gmail.com


Fanpage : Vitamin terbaik dunia



LOVE MY READERS!!!

TQ ALL!!!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERJALANAN TANPA DIRANCANG PART 1

PART 1 Ogos is coming, tidak terasa akan cepatnya peredaran masa.Sedar² dah masuk Ogos beb! Saat aku menulis ni, aku dalam train MRT perjala...