Isnin, 10 Februari 2014

SIBUK DGN TUGAS HARIAN?STRESS?

Salam readers!!beberapa hari saya tinggalkan blog Shaklee kesayangan saya!!rindu!!rindu!!rindu untun terus berkongsi kebaikan dan kelebihan vitamin Shaklee!! Kesibukan tugas di pejabat seharian sangat menuntu waktu dan menduga saya macamana untuk membahagikan masa berbisnes dan bekerja. Buatla macam mana sekalipon asalkan bisnes  saya langsung tidak menggangu waktu bekerja saya!!

Penat, letih, lesu, sering mengantuk simptom ini sering hinggap pada diri kita yang mana kita terrsangat penat dengan tugas dan amanah harian. Senang saya ambil contoh diri saya sendiri, bangun seawal 5.30 pagi bersiap untuk ke ofis, tunggu bas n cabaran untuk sampai ke ofis terpaksa mengharungi jalan yang sangat teruk jem, menaiki tren yg terpaksa berebut-rebut kadangkala seronok akan tetapi memenatkan. Tapi inilah nasib orang yg xpandai nk drive ok!!!hihi..jangan ikut mcm saya..but 4 me, i lebih selesa dgn keadaan sekarang. Mungkin belum sampai tahap terpaksa lagi untuk drive sendiri ke pejabat.

Berbalik kepada rutin harian saya pergi kerja, sampai ofis perlu berhadapan dengan macam-macam kerenah asnaf yang memohon bantuan zakat, sangat mencabar. Bila menghadapi macam-macam perkara ini lah menjadikan badan saya terlalu penat, kadang-kadang fikiran agak stress. Alhamdulillah kini saya telah mendapat kesedaran betapa pentingnya suplemen untuk badan tambahan rutin harian seperti saya. Seriously mmg dulu, saya n suami ialah antara org yg mmg xpernah hiraukan suplemen untuk badan. But now, mungkin bila dah mencapai 30 series, kesedaran tu dah ada n saya rasa dah sangat terlewat kami sedar. Tapi xpe, biar lambat dari tidak langsung kan..hihi..n paling bertuah dapat kenal suplemen Shaklee.

So, memang bercerita-cerita dengan suami n suami pon berminat juga untuk mengambil dan mengamalkan suplemen. Kenapa badan kita memerlukan suplemen?boleh rujuk kepada entry saya sebelum ni dalam tajuk Info Kesihatan. Untuk mengatasi masalah stress dan lesu, saya mengamalkan suplemen B- Complex, Vitalea, Omega dan Vitamin C. Kenapa saya ambik semua tu untuk masalah harian saya?ni jawapannya kerana setiap seuplemen di atas terdapat fungsi tersendiri yang dapat membantu saya menjalani hidup dengan lebih bertenaga dan bersemangat.

Hidup sihat dan bertenaga menjamin keluarga bahagia. 

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg_sZGRauOc2aT4Hjzsp4HvNWthg6Osg0FOd2RDIxkXaLlUbkdAOowIwMwP73M9jXVFwl1FDEoGvo0ABh6e7usOdCqAneK1LtYmbRL4HNKf1TYkkqO5anmmWOcW5pm441Th051HL9DrwLYb/s1600/iklan-hidup-sihat.jpg


Kelebihan vitamin B-Complex

- Vitamin B-Complex menjaga sistem penghadaman menyerap nutrien dan menjaga sistem saraf. Ia juga berupaya menukarkan makanan kepada tenaga, merupakan sumber tenaga yang amat diperlukan oleh lelaki dan wanita dan paling penting ia berupaya MENGURANGKAN STRESS!!!. Di dalam vitamin B-Complex mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.

- B1, B2, B3 dan B6 Biotin dan Asid Pantotanik mebantu badan menukarkan protien, lemak dan karbohidrat kepada tenaga.

- Asid Folik dan B12 pula membantu dalam pembentukan sel darah merah . Jumlah said folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum kensepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.

Kelebihan Vitalea (multivitamin dan multimineral)

- mengelakkan lesu, mengatasi masalah kekurangan darah, baik juga untuk orang yang sering mengalamai keletihan yang melampau (selalu dalam keadaan letih)

Omega Guard

- melancarkan sistem peredaran darah dan meningkatkan daya ingatan, kesihatan jantung dan menurunkan kolesterol kerana Omega boleh membantu memecahkan lemak-lemak degil di dalam badan


Vitamin C

- meningkatkan sistem imunisasi badan


Alhamdulillah dengan usaha yang sedikit dan kesedaran kami mengamalkan produk Shaklee sebagai suplemen tambahan keluarga kami. Sayangilah diri kita dan hargailah nikmat kesihatan yang dikurnikan Allah kerana sebaik sahaja di tarik sedikit dari nikmat itu, sesungguhnya.. terngadah kita untuk meneruskan kehidupan seharian.

Sayangi diri anda dan keluarga sepertimana saya juga sayangkan diri dan keluarga saya!!!
Untuk anda my readers n ada yang mengalamai masalah seperti saya, jom kita ubah, tukar, anda boleh mencuba suplemen seperti saya, jangan malu dan segan untuk berhubung dengan saya kerana secara percuma dan berterusan saya akan berusaha consultasi anda untuk sama spt mana saya mengamalkan untuk diri saya!!!


Salam Sayang untuk semua


Faizah Yasin

017-3660351

eijaheijah12@gmail.com

MY SHAKLEE ID 1082605


SALAM SAYANG UNTUK SEMUA!!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERJALANAN TANPA DIRANCANG PART 1

PART 1 Ogos is coming, tidak terasa akan cepatnya peredaran masa.Sedar² dah masuk Ogos beb! Saat aku menulis ni, aku dalam train MRT perjala...