Selasa, 28 Januari 2014

ESP (ENERGIZING SOY PROTIEN)

Assalamualaikum n hai readers!!

Rindu x??hihi..yes i'm new blogger..but i always really miss my sampingan job...I LOVE MY BIZ SHAKLEE!!!

N today i would like to share with all readers about ESP..Pernah x anda mendengar apa itu ESP Shaklee?confem penah kan??sbb ESP is one of hott product from Shaklee!!

APA ITU ESP SHAKLEE??

inilah dia antara hot produk Shaklee!!ESP


Shaklee merupakan syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protien berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya yang pertama yang pernah dihasilkan dahulu dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelum ini yang mana protien soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.

ESP merupakan serbuk protien soya yang berkualiti tinggi dan didatangkan dalam bentuk canister yang mana beratnya adalah 850gram. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran seperti milo, horlick, susu @ air buah yang boleh dikisar bersama. ESP ini sebaiknya dibancuh dengan air sejuk @ suam untuk memelihara protien supaya protien yang ada tidak musnah pada suhu yang tinggi.

APA KEBAIKAN ESP??

1. ESP membantu pembentukan sel baru, sangat baik untuk individu yang dalam proses pemulihan slps pembedahandan bagus juga untuk kecantikan kulit dan rambut.

2. memberi rasa kenyang bagi individu yang dlm proses mengurangkan berat badan.

3. baik untuk wanita yang sedang mengandung kerana ESP menguatkan rahim dan juga membantu pembentukan otot bayi. (sbb protien bagus untuk tumbesaran)

4. baik juga untuk wanita yang menyusu anak (biiznillah). Bila cukup protien yang dihasilkan dalam badan, I.Allah kita cukup tenaga dan susu yang dihasilkan juga confirm berkhasiat

5. membantu membina dan memperbaiki tisu di dalam badan kita

MACAM MANA JIKA KEKURANGAN PROTIEN

1. cepat merasa letih, lemah, lesu dan tidak bermaya

2. kolesterol tinggi, tekanan darah rendah, mudah pening

3. anemia(kurang darah @ kurang oksigen dalam darah)

4. punca ulser usus dan perut

5. luka lambat sembuh dan akhirnya meninggalkan parut

6. antibodi tidak kuat untuk melawan penyakit

Kat sini jugak saya nk kongsikan sedikit INFO TENTANG PROTIEN

Protien merupakan asas kepada kehidupan sel-sel badan. 25% daripada badan kita terdiri daripada protien  cth kuku, rambut, kulit dan otot. Oleh itu, secara tidak langsung protien juga adalah makanan kepada sel badan kita. Badan kita memerlukan protien yang cukup dan berkualiti untuk membantu memperbaiki sel rosak, menggantikan sel yang lama dan membina semula sel baru yang sihat. Sel-sel badan yang sihat pula sangat penting untuk membantu penyerapan optimum nutrien ke dalam badan kita.

Saya suka ESP kerana...hehe dah terjawab persoalan seperti di atas. Ok, samoai sini dulu entry untuk ESP kali ni.

So for yang nak tahu detail mengenai ESP atau sebarang produk Shaklee, boleh hubungi saya SID anda!!

contact me


Faizah Yasin

017-3660351

eijaheijah12@gmail.com

MY SHAKLEE ID 1082605


SALAM SAYANG UNTUK SEMUA!!





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERJALANAN TANPA DIRANCANG PART 1

PART 1 Ogos is coming, tidak terasa akan cepatnya peredaran masa.Sedar² dah masuk Ogos beb! Saat aku menulis ni, aku dalam train MRT perjala...