Khamis, 6 Februari 2014

PETUA AWET MUDA DAN SIHAT

Assalamualaikum....

Sebut sahaja istilah cantik, memang tidak terpisah antara cantik dan perempuan. Kenapa 
ya? memang betullah istilah sptmana dalam iklan ''kecantikan adalah hak milik setiap insan''. Kenapa saya berkata demikian, kerana bila saja umur mencecah angka 30-an..hmm macam-macam yang timbul..Tambah lagi dah beranak pinak, macam-macam kene jaga. Mungkin itulah die istimewanya wanita. Oleh sebab itu, tidak perlulah kita berkira-kira dari segi berhabis sedikit wang untuk kesihatan kita, kekalkan awet muda walaupun umur dah lanjut.

So, dengan penuh rasa nak berkongsinya saya nak mencoret kat sini, antara petua yang boleh diamalkan untuk kekal awet muda ialah:-


  • Amalkan memakan ulam raja - tumbuhan ini sangat sesuai untuk mengekalkan awet muda dan penanamannya juga mudah kerana ulam raja ini amat mudah hidup di dalam pasu dan tidak remeh penjagaannya.
  • jangan minum air sambil makan. Amalkan meminum air 30 minit selepas makan. Ini bagi memelihara kulit kita sentiasa tegang dan tidak berkedut.
  • makan epal dan peria katak yang diblend setiap hari.
  • amalkan air soya kurang manis (tawar), kalau boleh buat sendiri lagi bagus sebab kita boleh kawal gula. Air soya boleh membantu mencegah penyakit jantung.
  • Amalkan minum air limau nipis/ limau kasturi tanpa gula. Tapi, pastikan perut telah diisi dan tidak kosong kerana nanti akan menyebabkan gastrik
  • Amalkan anggur merah - baik untuk jantung dan awet muda
  • pastikan minum air masak mencukupi setiap hari bagi memastikan badan boleh mendetox dan menyah toksin (3 liter mengikut cadangan nutrisi Shaklee)

Di atas adalah antara petua tradisional yang boleh dimalkan dan apa sahaja memerlukan kerajinan dan konsisten kita sendiri. nak cantik mestilah kene rajin, disebabkan ramai rakyat Malaysia yang tidak rajinlah, Shaklee telah memperkenalkan nutrisi Shaklee yang pelbagai yang boleh membantu anda dalam mengekalkan awet muda.

Produk Shaklee yang boleh diamalkan untuk petua awet muda ialah VIVIX!!!



Vivix merupakan minuman campuran botani yang merupakan revolusi baru di dalam pemakanan polifenol. Vivix yang mana bahannya mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eropah Elderbery dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Bahan tersebut semuanya  vitamin semulajadi yang telah diuji secara klinikal.


Testimoni utama Vivix - Ayu Raudhah, orangya sangat ayu seperti namanya dan beliau telah lama mengamalkan vivix untuk kesihatan dan awet muda.



Anda bila lagi? Kecantikan luaran bermula dari kecantikan dalam. 

Hubungi saya, bersedia consult anda secara berterusan!!




Faizah Yasin

017-3660351

eijaheijah12@gmail.com

MY SHAKLEE ID 1082605


SALAM SAYANG UNTUK SEMUA!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERJALANAN TANPA DIRANCANG PART 1

PART 1 Ogos is coming, tidak terasa akan cepatnya peredaran masa.Sedar² dah masuk Ogos beb! Saat aku menulis ni, aku dalam train MRT perjala...