Jumaat, 8 Ogos 2014

Kekal Kurus Idaman Setiap Wanita

Sedang asyik bersembang dengan rakan sekerja, antara isu utama yang sangat membelenggu kami-kami yang telah pun beranak pinak ni, macam mana cara untuk kekal kurus sepanjang masa. Aduh!!susahnya...susah ke??ya memang sangat susah kalu kita sendiri yang sengaja menyusahkannya. Ramai di antara kita sering mengeluh, pelbagai usaha telah dilakukan dan pelbagai pil serta suplemen telah di cuba akan tetapi hasilnya tetap sama kurus sekejap dan naik balik apabila berhenti makan suplemen atau pil. Bermacam-macam persoalan sebenarnya bermain di fikiran kita.


Kenapa kita sibuk berdiet, bila makan banyak sikit je dah naik balik badan, kenapa ya? itulah kite semestinya menjadi seorang yang berilmu.Eh macam mana ya..nak kurus pun kene ada ilmu ka?jawapannya ya, wajib ada ilmu. Ilm apa yang kene ada? sudah tentulah ilmu tentang pemakanan dan info diet yang betul serta konsisten dalam mengawal pemakanan adalah fakrot yang sangat penting untuk kekal kurus dan sihat. Ok, hari ini saya nak kongsikan dengan pembaca semua beberapa tips untuk kekal kurus dan sihat kerana semua wanita mengidamkan bentuk badan yang kurus dan sihat. Jadi bagaimana untuk kekal kurus dan menjadi idaman setiap wanita ni? jom amalkan beberapa tips ini:-

1. Jangan Biarkan Perut Anda Kosong

- Makanan seharian yang di ambil merupakan pembekal tenaga kepad badan, sekiranya kita menggunakan tenaga kurang daripada apa yang kita makan, badan akan mengalami kejutan. Oleh itu, ia akan membakar otot yang akan menyebabkan metabolisme badan menjadi rendah. Dengan itu, kita akan cepat merasa lapar dan apabila lapar kita akan makan dengan kadar yang banyak kerana tidak mampu menahan lapar. Pada masa ini lah waktu diet kita juga hancur, jadi ingat kaum wanita semua, jangan biarkan perut anda lapar. Sesuai dengan amalan Nabi Muhammad SAW yang menyarankan umatnya makan sebelum lapar dan berhenti sebelum kenyang.

2. Senaman Yang Berterusan

- Jika anda baca di mana-mana entry blog sekalipun pasti ada tips untuk kekal kurus menyarankan anda menjalankan senaman yang berterusan. Ya, anda patut sedar betapa pentingnya senama berterusan ini kerana badan manusia perlu digerakkan untuk kalori dan lemak-lemak yang terkumpul terbakar dan senaman juga membantu badan mengagihkan nutrisi yang diperlukan kebahagian-bahagian badan tertentu.



3. Jangan 'Skip' Sarapan Pagi

- Terdapat kajian bahawa mereka yang sentiasa mengambil sarapan pagi lebih senang untuk kekal kurus dan sihat kerana sarapan pagi boleh menstabilkan hormon serta paras gula di dalam darah kita. Jadi pastikan anda mengambil sarapan pagi kerana mereka yang suka 'skip makan pagi lebih cenderung untuk gemuk.

4. Pengambilan Vitamin Dan Suplemen

- Pemakanan yang sihat adalah sangat penting untuk kekal kurus, tetapi tidak ramai di antara kita yang mengamalkan pemakanan yang sihat, jadi anda boleh gantikan pemakanan yang tidak sihat ini dengan pengambilan makanan kesihatan ataupun vitamin. Akan tetapi pastikan pemilihan vitamin yang betul iaitu vitamin semulajadi kerana hanya vitamin semulajadi yang mengandungi vitamin dan mineral yang penting untuk badan.



5. Lebihkan Makan Sayur-Sayuran

- Seperti diketahui umum sayuran hijau banyak manfaatnya di samping membantu kepada wanita untuk terus kekal kurus. jadi amalkan pemakanan sayuran hijau di dalam menu diet anda.

6. Banyakkan Minum Air Masak

- Amalkan minum air masak sekurangnya 3 liter sehari kerana air masak membantu mengurangkan selera makan anda. Sebelum anda makan makanan dengan penuh berselera, cuba amalkan minum air terlebih dahulu, insyallah akan membantu anda untuk makan dengan kadar sedikit sahaja.



Jadi, jangan ambil remeh dengan perkara asas yang saya kongsikan di atas untuk membantu anda kekal kurus sepanjang masa. Di samping itu juga, Shaklee ada menyediakan set kurus yang menepati kehendak vitamin dan mineral cesara tepat dan teratur. Shaklee berperanan membantu anda untuk kurus melalui 3 cara iaitu:

1. membakar lemak di dalam badan 

2. membuang lemak-lemak yang telah dibakar 

3. membina semula otot-otot badan setelah pembakaran lemak berlaku kerana ia akan menyebabkan kulit anda kendur, jadi Shaklee membina kembali melalui protien untuk mencantikkan kulit anda.



Anda boleh terus menghubungi saya untuk mendapatkan cosultasi terbaik untuk setiap produk. Jika anda berkira-kira tentang budget, saya akan mencadangkan kepada anda produk mengikut budget anda. Jangan biarkan diri anda diselubungi ketakutan kerana gemuk. Anda klik butang di bawah untuk order melalui saya. 



Hubungi saya : Nor Faizah binti Mohd Yasin


sms /call /whatsapp 017-3660351
Fanpage : Vitamin terbaik dunia

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERJALANAN TANPA DIRANCANG PART 1

PART 1 Ogos is coming, tidak terasa akan cepatnya peredaran masa.Sedar² dah masuk Ogos beb! Saat aku menulis ni, aku dalam train MRT perjala...