Jumaat, 18 April 2014

GARU KEPALA~VITAMIN SHAKLEE MENYEBABKAN GEMUK???

Anda pernah dengar tak kengkawan, saudara mara atau sesiapa sahaja yang mengamalkan vitamin Shaklee menyebabkan selera makan mereka makin bertambah? malah ada yang mendakwa vitamin Shaklee menggemukkan mereke???? sekejap!!!sekejap!!! saya garu kepala@@!!!! betoi ka???ok lah, jom kita kenali apa itu vitamin dan sejauh manakah benarnya dakwaan ini!!

Hakikatnya tidak dinafikan saya juga menerima beberapa aduan dan rungutan daripada customer saya sendiri berkaitan makan vitamin Shaklee menggemukkan. Ada yang mengatakan selera makan semakin menjadi-jadi selepas amalkan vitamin ini. Ohohohohoho..TIDAK!!! sudah tentu sahaja perkara ini cukup merisaukan pengguna apatah lagi wanita yang sangat memetingkan soal kurus, sihat dan cantik!!Akan tetapi, jangan cepat melatah kerana kebanyakan tidak tahu perkara sebenar berkaitan vitamin ini.

SHAKLEE MEMBUATKAN BADAN GEMUK!!!



JAWAPANNYA MUDAH, vitaman ini tidak sekali menggemukkan kerana ianya tidak mengandungi kalori, kerana KALORI yang menggemukkan kita!!

Perkongsian ini saya kongsikan daripada blog Bakal Master saya blog www.celikvitamin.com. Tq bonda izin perkongsian hebat ini.

Ok, dipendekkan cerita, di kongsikan di sini ada 2 perkara yang berbeza iaitu:-

1) corak pemakanan dan aktiviti berubah tanpa disedari

- Contoh perumpamaan yang di berikan ialah seperti kita mengatakan ''semalam sayakena hujan, lepas tu saya ambil Shaklee, then hari ni saya demam. Agaknya makan Shaklee ni la yang membuatkan saya langsung demam''. Hah, kat situ dah nyata die main hujan, then demam, so kenapa nak kaitkan dengan Shaklee juga??..begitulah contoh perumpamaannya.
- Ada juga kebetulannya semasa seseorang itu mengambil Shaklee, tetiba dia makan banyak junkfood, air bergas, air manis dsbgnya, tetapi perkara ini TIDAK DISEDARINYA kerana selera makan kita merupaka suatu yang sukar di ukur. Jadi, sudah tentulah dia akan mencari sesuatu untuk menyalahkan hal ini berlaku semata-mata nak cover masalah selera dia sendiri. 

**Jadi, jika anda rasa anda ambil vitamin atau makan apa jua suplemen kesihatan, dan anda tergolong dalam golongan di atas, PLEASE!!PLEASE!!PLEASE!! ubah cara hidup anda ok!!


2) kerana kesan langsung pengambilan vitamin
- anda tidak perlu risau kerana vitamin ini bukannya side-effect sebaliknya memang normal. Tak faham? ok, ringkasnya begini ya, apabila kita mengambil vitamin, ianya tidak sama dengan makanan biasa. Vitamin adalah didatangkan dalam bentuk dos yang pekat, lalu badan kita perlu mencairkan nutrien ini untuk memudahkan pengangkutan dan penyerapan. Oleh yang demikian, sebab itulah di tekankan kepada pengamal vitamin, kita perlulah mengambil air masak yang banyak apabila mengambil vitamin. 

- Jadi, bila saja kita tidak minum air yang mencukupi, sel-sel badan kita akan ''dahaga'' dan seterusnya akan menghantar isyarat ke otak. 

- Tetapi, isyarat dari sel yang sedang haus itu diterima oleh otak sebagai ''lapar''. Maka dengan itu, otak akan menghantar pesanan kepada sistem badan kita untuk mencari makanan...Aku lapar!!! sedangkan sebenarnya kita tidak perlu makan pun, yang sebenarnya sel badan kita haus. 

- Apa lagi, dengan penuh nafsunya kita mencari makanan dan makan sehingga kenyang. Lalu semasa inilah tubuh bdan kita menerima protien, karbohidrat dan lemak berlebihan.

- Jadi, sekiranya anda berada di masalah ke 2 anda rasa lapar, nak makan dan menyebabkan gemuk. 

** Jesteru itu, apabila anda mengambil vitamin:-\
  • minum air 2-3 liter sehari
  • kawal pemakanan dan jangan mengikut nafsu
  • tukarkan karbohidrat dan sumber low GI
Oleh sebab itu, perlu di ketahui sekiranya anda mengambil vitamin, anda perlu mempunyai cukup ilmu dan kumpulan kami menawarkan perkhidmat nasihat secara percuma!!!

Berminat dengan sebarang Suplemen Shaklee, drop your pesanan sini atau contact me anytime. TQ..


Hubungi saya : Nor Faizah binti Mohd Yasin


                         sms /call /whatsapp 017-3660351


Email : eijaheijah12@gmail.com


Fanpage : Vitamin terbaik dunia



LOVE MY READERS!!!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERJALANAN TANPA DIRANCANG PART 1

PART 1 Ogos is coming, tidak terasa akan cepatnya peredaran masa.Sedar² dah masuk Ogos beb! Saat aku menulis ni, aku dalam train MRT perjala...