Rabu, 16 Julai 2014

Pilihan Terbaik Untuk Si Comel Kesayangan Anda

Silalah anda ajukan soalan cepumas kepada mereka yang bergelar ibu dan bapa. Sejauh manakah sayangnya ibu dan bapa terhadap anak-anak? Sudah pasti anda sendiri tahu jawapan pasti dari mereka. Tiada insan yang tidak menyayangi anak-anak. Jesteru itu, mereka akan cuba memberikan yang terbaik untuk permata hati mereka. Tiada harta bernilai selain anan yang merupakan anugerah Allah buat insan bertuah bergelar ibu dan bapa. 

Lantaran hal itu, sudah pasti ibu bapa akan memberikan segala apa yang terbaik untuk anak-anak samada dari segi, didikan sosial, agama, pemakanan, pendidikan, akhlak, moral asalkan anak-anak menjadi seorang insan yang berguna kelak. Salah satu yang dititikberatkan oleh ibu bapa adalah pemakanan untuk anak-anak. Salah satu asas anak yang bijak juga adalah daripada pemakanan. Oleh itu, pilihlah pilihan yang terbaik untuk si comel anda.


Ramai ibu bapa telah mempunyai banyak pengetahuan tentang pemilihan pemakanan untuk anak-anak. Jika anak anda sering sakit, demam, selsema, batuk dan sebagainya ibu bapa perlu bertindak bijak untuk mengetahui punca perkara ini berlaku, mungkin juga imunisasi anak kita lemah, sistem pertahanan badan mereka rendah dan pelbagai kemungkinan lain. Oleh sebab itulah diperkenalkan pelbagai supelemen untuk membantu masalah-masalah ini. Anda juga, perlulah bijak memilih suplemen kerana antara vitamin di pasaran terdapat banyak yang sintetik dan tidak asli. Di sinilah perlunya peranan ibu bapa dalam memiliki ilmu yang cukup untuk belajar tentang suplemen.

Vitamin Shaklee Ialah Vitamin Semulajadi, Pilihlah Untuk Anak Anda

Seperti readers saya sedia maklum, vitamin Shaklee merupakan vitamin semulajadi yang dicipta khas untuk penggunanya. Vitamin bukanlah penyembuh mahupun apa-apa, akan tetapi vitamin sebagai membantu anak-anak anda dalam menguatkan sistem imun badan mereka.

Vitamin Untuk Kanak-Kanak

Di Shaklee, ade 3 produk yang dicadangkan khusus untuk kanak-kanak dan anda perlu tahun tidak disarankan pengambilan vitamin untuk kanak-kanak di bawah umur 1 tahun kerana vitamin untuk mereka memadai dengan susu ibu sahaja. Vitamin khas untuk kanak-kanak ialah Omega Plus, Mealshake dan Chewable Vit C.

1. Omega



Omega Guard Shaklee diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovious) di perairan negara Jepun. Ia bukan dari hati minyak ikan yang mana Omega ini merupakan 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. Ia merupakan minyak ikan yang paling tulen di dunia. Ia mengandungi 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuklah EPA, DHA, ALA dan pelbagai lagi. Apa yang penting untuk kanak-kanak ialah ia membantu tumbesaran dan perkembangan memori kanak-kanak. Ia membantu mempertingkatkan daya ingatan dan fokus anak anda.



2. Mealshake


Mealshake merupakan multivitamin untuk kanak-kanak yang mudah dan pantas yang mana ia memenuhi nutrisi untuk setiap kanak-kanak. Kebaikan mealsake untuk kanak-kanak ialah:-


  • mengandungi 19 jenis vitamin dan mineral untuk perkembangan pesat anak anda
  • mengatasi masalah sembelit bagi kanak-kanak
  • baik untuk perkembangan minda anak-anak
  • rendah lemak dan glisemik
  • terbaik untuk kanak-kanak yang susah untuk makan kerana multivitamin yang terdapat di dalamnya mampu menambahkan selera makan anak anda
  • membekalkan tenaga tambahan dan berpanjangan bagi anak-anak yang berpuasa
  • mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin serta protien untuk pertubuhan tulang yang kuat
  • penting!!!merupakan makanan terbaik untuk minda kerana ia mengandungi kolina, kalsium dan juga protien

3. Chewable Vitamin C



Vitamin ini diperkaya dengan Citrus Bioflavanoid Complex bagi manfaat maksimum. Ia dihasilkan daripada sumber semulajadi yang lebih khusus daripada tumbuhan menjadikan ia mudah menyerap ke dalam badan untuk mengekalkan kesihatan. Antara manfaatnya pula:-

  • meningkatkan ketahanan badan untuk melawan penyakit
  • bebas darpada kandungan pewarna tiruan dan perasa
  • sangat sesuai untuk kanak-kanak kerana ia mudah di kemam dan sedikit rasa masam-masam
  • mempunyai rasa sitrus yang hebat
  • meningkatkan penyerapan zat besi

Terdapat pelbagai suplemen untuk kanak-kanak di pasaran, jadi nasihat saya anda pilihlah vitamin yang berasakan sumber semulajadi kerana ia pasti selamat. Dapatkan pemakanan yang terbaik untuk anak anda kerana mereka adalah penyambung generasi masa hadapan.

Ingat!!!pemimpin masa hadapan bergantung kepada corak pendidikan anda terhadap anak-anak kerana mereka adalah bakal pemimpin negara Malaysia yang kita sayangi.



Anda sangat teruja dengan kelebihan vitamin ini?Anda boleh cuba klik ikon di bawah untuk terus membeli. Anda ibu bapa yang bijak kerana telah membuat pilihan yang tepat untuk anak anda!!




Hubungi saya : Nor Faizah binti Mohd Yasin
sms /call /whatsapp 017-3660351
Fanpage : Vitamin terbaik dunia


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERJALANAN TANPA DIRANCANG PART 1

PART 1 Ogos is coming, tidak terasa akan cepatnya peredaran masa.Sedar² dah masuk Ogos beb! Saat aku menulis ni, aku dalam train MRT perjala...