Khamis, 10 Julai 2014

Berpuasa ~ Kekal Bertenaga Sepanjang Hari

Alhamdulillah masih diberi kesempatan meneruskan dan menjalankan ibadah puasa dalam keadaan sihat. Apa yang suka saya nak kongsi di sini, tahun ini adalah tahun pertama saya berpuasa dengan Shaklee. Terasa sangat terasa keterujaannya apabila saya mengambil Set Berpuasa Shaklee. Sebab apa saya teruja? sebab saya memang seorang pengguna tegar pengangkutan awam untuk perjalanan pergi dan balik kerja sejak bulan 6 tahun 2013. Suami sentiasa bertugas di luar dan faktor inilah yang memaksa saya memilih perkhidmatan awam sebagai transport saya. Drive?? no...no..no...don't ask me here..pm nnt saya jawab..hihi...




Penat memang penat tapi buat masa sekarang, inilah pilihan yang ada. Tambahan lagi di bulan puasa. Menceritakan pengalaman saya tahun lepas, penat memang tersangat penat sebab anda pun tahulah macam mana keadaan jalan di Kuala Lumpur ni...dannn...alhamdulillah selepas berkenalan dengan Shaklee segalanya berubah. Apa yang berubah? perbezaan berpuasa tahun lepas dan tahun ini. Bayangkan saja tahun ini pun, ade bebrapa kali saya terlewat bangun untuk sahur, saya memang ambik makanan lain kecuali Set Berpuasa Shaklee sahaja.. Wahh!!extranya saya leh dapat kurus..psstt..pssttt..berat dah turun hokey!! Apapun, di samping berdiet kesihatan mestilah di jaga. Berbalik kepada cerita Set Berpuasa Shaklee..mengandungi 3 perkara iaitu ESP, Performance Drink dan Meal Shake.





Kelainan yang di rasai saya, tahun ini saya memang rasa lebih bertenaga, cergas untuk menapak ke sana sini walaupun dalam keadan berpuasa. Alhamdulillah Allah mudahkan segala-galanya. Ok, panjang sudah celoteh..jom tengok apa kelebihan setiap produk ini sehinggan ramai testimoni yang telah mencuba akan pasti repeat order!!!

Bagaimana ESP, Performance Drink Dan Mealshake Membantu Anda Kekal Bertenaga

ESP

- pengambilan ESP mengekalkan tenaga sepanjang hari kepad kita kerana kandungannya yang terdiri daripada asid amino yang membina dan menguatkan otot tubuh. Selain itu juga, ESP mengandungi 50,000 jenis protien dan 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Senang describe ESP memang Long Lasting Energy.

PERFORMANCE DRINK

- Performance Drink menjadi pilihan adalah kerana ia akan berfungsi memberi tenaga dan akan mengelakkan dehidrasi kerana kita pun sedia maklum di bulan puasa kita memang sangat kurang minum air jadi, ambillah Performance Drink sebagai membantu anda mengelakkan dehidrasi. Performance Drink merupakan minumam isotonik semulajadi yang rendah sodium dan gula. Ia juga berupaya membantu mengurangkan kehilangan bendalir yang menyebabkan kita cepat letih dan mengelakkan penyahhidratan. 

MEALSHAKE

- mealshake membekalkan multivitamin juga mengandungi protien dan lengkap dengan 9 jenis asid amino, kalsium, magnesium, dan vitamin D sangat baik untuk keperluan minda. 

Set Mighty 3 Gem ini sangat membantu kita semua dalam menghadapi Ramadan:-


  • apabila mengambil makanan yang mengandungi protien, ia akan membuatkan badan mampu untuk bertahan lebih lama walaupun aktiviti seharian sangat padat, ibu yang sedang menyusu dan menyimpan stok susu.
  • bersifat rendah indeks glisemik dalam pengambilan minuman membuatkan kita merasa lebih kenyang berbanding pengambilan karbohidrat semasa bersahur.

Berdasarkan pengalaman saya sendiri, alhamdulillah segala-galanya lancar dan menambat hati kami sekeluarga. Set Mighty 3 Gem mudah, senang kerana semuanya dalambentuk serbuk, hanya bancuh dan shake sahaja then anda boleh minum dan extranya menjimatkan masa anda juga. Set ini juga sangat sesuai bagi anak-anak yang baru mula belajar berpuasa. Jadi untuk ibu-ibu..pastikan anda memilih yang terbaik untuk keluarga, kerana seri keluarga terletak pada anda seorang ibu dan isteri. jadilah seorang ibu dan isteri yang bijak terutama dalam pemilihan makanan dan suplemen untuk keluarga anda semua!!!

Anda hanya perlu klik butang di bawah untuk terus order dan memilih suplemen yang anda kehendaki.



Hubungi saya : Nor Faizah binti Mohd Yasin


sms /call /whatsapp 017-3660351
Fanpage : Vitamin terbaik dunia







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERJALANAN TANPA DIRANCANG PART 1

PART 1 Ogos is coming, tidak terasa akan cepatnya peredaran masa.Sedar² dah masuk Ogos beb! Saat aku menulis ni, aku dalam train MRT perjala...