Khamis, 23 Januari 2014

MASALAH KEGEMUKAN?KENAPA GEMUK???

Entry kali ini saya ingin berkongsi fakta mengenai KEGEMUKAN. Kegemukan adalah menjadi salah satu masalah kepad seseorang individu kerana dgn kegemukan, kita tidak boleh bergerak kesana sini dan melakukan sesuatu dengan pantas. Badan gemuk juga menggangu penampilan dan hampir keseluruhan orang yang berbadan gemuk kurang mempunyai keyakinan diri untuk berhadapan dengan umum.

Apa yang lebih MERBAHAYA adalah, badan yang gemuk mengundang kepada berbagai penyakitberbahaya kerana badana kita terdapat lebihan lemak dan kolesterol.. Antara penyebab UTAMA ''GEMUK'' adalah pemakanan dan gaya hidup yang tidak sihat. Oleh itu, sangat wajar bagi saya berkongsi dengan semua pembaca masalah dan sebab kepada KEGEMUKAN.

Antaranya:-

1.KURANG WAKTU TIDUR

- Tidur lewat malam ataupun berjaga di sepanjang malam akan membuatkan perut merasa lapar dan ingin makan yang mana kita tidak sedar bahawa makan di waktu tengah malam tidak sekali-kali membuatkan kita merasa kenyang, tetapi kita hanya mengumpul lemak di dalam badan.

2. STRESS

- Stress dengan pelbagai masalah sering membuatkan kita melepaskan stress tersebut dengan MAKAN kerana dengan makan sahaja fikiran kita akan menjadi kembali segar. Dengan ini, orang yang menghadapi stress akan makan lebih banyak berbanding kuantiti biasa.

3. PENGAMBILAN UBAT-UBATAN

- Kenapa ubat-ubatan menyebabkan gemuk? kerana sebahagian besar ubat dapat menyerap nutrisi dan tenaga dari tubuh badan sehingga kita cepat merasa lapar dan dahaga yang akan mendorong kita untuk makan. Jadi, perlu diingatkan di sini, berhati-hati lah ketika mengambil sebarang ubat-ubatan terutama berkaitan ubat-ubatan diet atau pil perancang.

Negara kita Malaysia antara punca UTAMA adalah NASI, akan tetapi sejauh mana kebenaran fakta ini, tidak diketahui. Statistik pada tahun 2010, 3 tahun yang lepas menunjukkan 60% daripada 28 juta rakyat Malaysia adalah "GEMUK''!!

Apa yang lebih menakutkan adalah gemuk menyerang semua peringkat umur termasuk kanak-kanak!!!

DANNNNN

Apa yang paling tidak enak didengar ialah kajian lain menunjukkan Malaysia merupakan negara paling GEMUK  di Asia Tenggara dengan kadar obesiti paling tinggi dan nyata ini bukanlah GELARAN YANG CEMERLANG BAGI NEGARA KITA.

Menurut pakar Pemakanan Pusat Maklumat Pengurusan Berat Badan Bhd, M. Premila, cara terbaik untuk menurunkan berat badan ialah dengan mengamalkan pemakanan seimbang dan senaman yang konsisten. Ini kerana usaha menguruskan badan perlu ditumpukan kepada proses pengurangan lemak @ otot badan. 

Berkaitan faktor kegemukan seperti di atas, Shaklee bersedia membantu anda dengan menyediakan suplemen sihat yang diperbuat daripada tumbuhan semulajadi untuk menjadikan rakyat Malaysia ke arah hidup yang sihat.

Untuk membantu masalah mengurangkan kolesterol dan pembuangan lemak atau istilah mudah ''kurus'' produk Shaklee menyediakan:-

1. Lecithin + Omega Guard (membantu membakar dan memecahkan lemak)

2. Alfalfa + Herblax (membuang lemak dan toksin di dalam badan)

3. ESP + Cinch Shake (membekalkan protien serta membina otot dan mengelakkan kulit menggeleber)


Set Slimming 

So, untuk dapatkan set slimming ni, saya bersedia memberi khidmat nasihat kepada my visitor, kami juga ada set mengikut budget anda!!!jadi apa tunggu lagi sihat + cantik!!!


BERSEDIA MEMBANTU ANDA DAN BERKONGSI PENGETAHUAN BERSAMA!!!I.ALLAH YANG BAIK DARIPADA ALLAH YG BURUK DRI DIRI SAYA YANG LEMAH!!


contact me

Faizah Yasin
017-3660351
eijaheijah12@gmail.com
MY SHAKLEE ID 1082605










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERJALANAN TANPA DIRANCANG PART 1

PART 1 Ogos is coming, tidak terasa akan cepatnya peredaran masa.Sedar² dah masuk Ogos beb! Saat aku menulis ni, aku dalam train MRT perjala...