Jumaat, 24 Januari 2014

Bahaya Toksin Dalam Badan Dan Cara Detox yang Selamat

Bahaya Toksin Dalam Badan

Terlebih dahulu nak beri kejutan kepada pembaca semua, cerr tengok gambar bdan yang bertoksin

menakutkan!!! gambar hiasan


Jomlah kita sama-sama fahami apa itu toksin kerana dalam setiap badan manusia MESTI mempunyai toksin. 

Apa Itu Toksin

Toksin terdapat di dalam hampir semua badan manusia dan ia merupakan bahan buangan beracun yang berada di dalam badan kita. Terhasilnya toksin ini adalah kerana sebahagian besar toksin terhasil daripada makanan yang tidak di cerna sepenuhnya, pengambilan ubat-ubat kimia, merokok pengambilan minuman keras serta pemakanan yang tidak seimbang yang tidak dapat dikeluarkan dari tubuh badan. Maka, sisa-sisa makanan ini akan terkumpul di mana-mana  bahagian dalam organ badan kita terutama usus.

Toksin menghancurkan fungsi pencernaan badan kita secara normal dan peredaran darah ke bhgn organ badan kita dan merosakkan pembuluh darah, sistem hati dan ginjal dan  sistem gostrousus.


Kesan Toksin

Tubuh badan yang berasid akan meningkatkan toksin dalam badan. Terjadinya masalah kesihatan adalah disebabkan oleh tindak balas toksin dalam darah. Jika seseorang individu tidak membuang air dengan kadar yang sepatutnya kemungkinan besar najis yang berada dalam usus akan menjadi hitam dan melekat pada dinding usus dan seterusnya menjadi toksin dalam badan. Jika tidak dikeluarkan dari badan, badan akan mengeluarkan amaran dan tanda-tanda tertentu :-



Tanda-tanda badan banyak toksin

  1. letih
  2. susah bangun tidur
  3. banyak angin
  4. alahan
  5. bahagian keliling mata menjadi gelap
Cara Membuang Toksin Dalam Badan


  1. Senaman - dengan senaman toksin akan keluar melalui perkumuhan (peluh)
  2. Minum air yang banyak (sebab itulah Shaklee menyarankan kepada customer agar mengambil air masak sekurang-kurangnya 3 liter sehari)
  3. Amal pemakanan sihat
  4. DETOX - bertindak sebagai ''agen pencuci yang mengikis'' dinding usus yang terlekat dengan sisa buangan yang tidak dibuang mengikut tempoh waktunya.

Dengan itulah Shaklee menyediakan DTX Complex yang mengandungi :-

  • milk thistle seed
  • schizandra chinensis seed (tanaman yang berasal dari China yang dah digunakan selama lebih 2000 tahun untuk meningkatkan jumlah enzim detoksifikasi di dalam hati)
  • cendawan Reishi (dikenali kerana sifat antioksidannya)
  • dandelion
  • kunyit
  • artichoke (untuk membantu mengekalkan aliran hempedu yang normal)


  • contact me


    Faizah Yasin

    017-3660351

    eijaheijah12@gmail.com

    MY SHAKLEE ID 1082605



    Tiada ulasan:

    Catat Ulasan

    PERJALANAN TANPA DIRANCANG PART 1

    PART 1 Ogos is coming, tidak terasa akan cepatnya peredaran masa.Sedar² dah masuk Ogos beb! Saat aku menulis ni, aku dalam train MRT perjala...