Ahad, 16 Jun 2019

BICARA KEHIDUPAN

Assalamualaikum wrh.wbt..
Selamat pagi readers...selamat hari raya..belum terlambat lagikan untuk wish happy eid untuk semua umat islam yang meraikan raya setelah sebulan kita semua berpuasa.

Well seronok sangat bila tiba musim raya, pulang ke kampung..menyambut hari raya bersma keluarga tercinta, ibu ayah, adik beradik dan sanak sudara semua. Semoga kita semua dipertemukan lagi dengan Ramadhan tahun hadapan dan menyambut Syawal bersama I.Allah..

Suka duka dalam kehidupan adalah asam garam hidup dan setiap dugaan akan membuatkan kita matang dalam mengharungi hidup ke depan hari. Ujian dan dugaan?? kadang juga membuatkan kita down, lemah, terduduk, tapi siapalah kita untuk melawan takdir Allah. DIA yang merancang hidup ini setelah kita merancang hidup kita, DIA yang menentukan segalanya. Tak lepas juga eijah pun sama diuji dengan berbagai ujian yang tak mampu untuk dikongsi dengan sesiapa. Hanya Allah sajalah tempat sujud dan menangis.

Walau macamana keadan sekalipun, hidup perlu diteruskan dalam apa jua situasi, Allah suka jika kita berusaha. Sentiasa amalkan ayat ini agar Allah mudahkan kita dalam setiap kesulitan.(peringatan untuk diri sendiri)



Ok Just perkongsian di pagi Isnin, semoga kita semua sentiasa meletakkan niat hidup setiap hari adalah kerana Allah. Semoga Allah memberkati amiiin amiiin amiiin Ya Rabbal Alamin...

Salam sayang

Faizah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERJALANAN TANPA DIRANCANG PART 1

PART 1 Ogos is coming, tidak terasa akan cepatnya peredaran masa.Sedar² dah masuk Ogos beb! Saat aku menulis ni, aku dalam train MRT perjala...