Isnin, 24 Jun 2019

Bagaimana Mengecilkan Peha dan Lengan Yang Menggeleber

Mempunyai bentuk badan yang ramping dan sihat sudah tentunya menjadi idaman setiap wanita, tidak kira usia muda ataupun mereka yang sudah berumur.

 Badan yang ramping, sihat sangat sinonim dengan wanita kerana ia akan membuatkan seseorang wanita itu lebih berkeyakinan bila berdepan dengan sesiapa sahaja.(yes!confident level). 

Pemakanan zaman serba canggih ni, pun seiring dengan perkembangan dunia, pelbagai jenis menu yang kadang kala kita sendiri tidak tahu apa kandungan makanan, asal dapat makan dan sedap..itu yang paling menjadi keutamaan. Di Malaysia sahaja boleh dikatakan 'syurga makanan' (sambil menaip leleh air liur aku beb!!).

Perlu diingat bahawa pemakanan yang tidak sihat membawa kepada masalah kegemukan. Apabila 'gemuk' masalah utama juga bagi para wanita adalah peha dan lengan yang menggeleber. Ouch!!! sangat menyakitkan untuk mendapat bentuk badan idaman bila 'kegemukan' melanda. Untuk mendapatkan kembali bentuk badan yang diidamkan, tidaklah sesusah sepertimana yang dibincangkan dalam pelbagai medium. Pada aku cukup kita semua memegang istilah DISIPLIN & KONSISTEN akan membantu kita dalam mencapai impian kembali langsing tanpa menggeleber sana sini setelah kurus kelak.

Disini aku kongsikan sedikit tips ringkas untuk kita semua kembali langsing. Sebenarnya tips aku tulis ni hasil dari pembacaan aku di majalah-majalah dan juga mr.google. So diringkaskan disini antara tips mudah adalah:

1. Buat senaman squat

senama squat sangat-sangat membantu dalam merealisasikan impian korang untuk mengecilkan peha dan lengan. Yes aku sendiri pun baru nak bermula untuk praktikkan benda ni. di samping ada somthing yang i very-very like untuk firmkan part-part yang geleber tu.

2.Zumba

Pada korang yang ada kelapangan sertailah zumba yang dianjurkan sebab zumba membuatkan seluruh badan kita bergerak dan secara tidak langsung kita akan berpeluh seterusnya membakar kalori di dalam badan.(jangan malas!!)

3. Pemakanan

korang, kawalla sikit pemakanan tu. Ini tidak tengok tu sedap, tengok ni sedap, semua pun sedap, but dalam masa sama kawallah nafsu makan tudan pastikan kita mengambilkan pemakanan yang sihat, kurang minyak dan lebihkan sayuran serta buahan.

4. Suplemen ataupun  somthing yang membantu kepada pembakaran lemak dalam badan

Terdapat pelbagai jenis suplemen dipasaran untuk membantu kita sihat, slim dan bergaya. Tapi awas!!pastikan yang selamat dan lebihkan pengambilan air masak jika mengamalkan suplemen. 

Lastly dari aku sendiri yang cukup malas nak bersenam, memang serba ringkas ni lah yang aku amalkan untuk permulaan ni, not heavy pun, just memastikan badan lebih ringan dan  senang bergerak.Untuk firmkan part peha dan lengan setelah mengamalkan perkara seperti tips di atas, aku menggunakan juga cream yang membantu pembakara  lemak iaitu produk daripada AZN. 

AZN ada 2, iaitu PuteriLentik dan bodycream dan seriusly best giler pakai. Even permulaan hanya 2 ke 3kg loss inci, tapi aku sangat puas hati. Cream yang boleh digunakan juga untuk pelbagai kegunaan..Cream ni membantu mengecilkan lengan dan peha serta part-part yang menggeleber tu. Mestilah best!!

Oh ya if ada yang nak tahu, sekrang ni AZN masih buat promosi sehingga 30 Jun untuk bodycream dan puteri lentik.

 ini bodycream, jadi rm28 satu tiub. 

alhamdulillah even turunsedikit...lebih baik sedikit demi sedikit dari sekaligus banyak tapi beri impak tak bagus.

apa kata mereka..

2 produk dari azn

berjaya dengan azn

So uols, senaman sedikit, jaga pemakanan dan sapu produk pembakar lemak dari AZN, semuanya selamat tanpa perlu telan apa-apa. Jom nak cuba tak???

Salam sayang,

Eijah
email:
eijaheijah12@gmail.com

4 ulasan:

  1. Wahh tips yang bagus ni, singgah malam ke sini :)

    BalasPadam
  2. nak belikan kpd isteri sbb dia makin gemuk skrg.

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh Abam Kie..yang pasti cream ni memang best!hihi...boleh wassap ke 0172428570.

      Padam

PERJALANAN TANPA DIRANCANG PART 1

PART 1 Ogos is coming, tidak terasa akan cepatnya peredaran masa.Sedar² dah masuk Ogos beb! Saat aku menulis ni, aku dalam train MRT perjala...