Selasa, 31 Disember 2013

MASALAH KEPUTIHAN???ATASI DENGAN ALFALFA COMPLEX SHAKLEE

KEPUTIHAN WANITA

Keputihan yang sering dialami oleh wanita ialah lelehan daripada faraj yang sebenarnya agak biasa bagi ramai wanita dan kadangkala ianya suatu yang normal dan tidak perlu dirisaukan. Keputihan mungkin normal apabila berlaku perubahan hormon dalam badan mengikut kitaran haid yang kita alami, Akan tetapi, kita perlu risau sekiranya keputihan yang dialami menyebabkan berbau, gatal dan berwarna seperti susu basi.

Ramai wanita di luar sana merasa tidak selesa apabila mengalami keputihan yang teruk sehingga menyebabkan berbau busuk. Kepuihan yang normal adalah berwarna jernih atau kelabu keputihan. Kebiasaannya jika keputihan tidak berubah warna kepada kekunugan atau kehijauan, bermakna tiada jangkitan yang berlaku. Keputihan menjadi lebih serius bila berbau busuk dan menyebabkan kegatalan pada faraj.

Masalah keputihan yang tidak normal adalah seperti berlakunya jangkitan kuman di kawasan faraj, ada benda asing memasuki dalam faraj, penggunaan sabun/feminine wash/ sabun pada pakaian, ubat-ubatan (termasuk ubat tradisional), ketumbuhan pada pangkal rahim atau barah, ataupun perbuatan memasukkan alat-alat ataupun jari-jemari yang tidak bersih ke dalam kawasan faraj tersebut.


BAGAIMANA MENGATASI MASALAH KEPUTIHAN??



  1. pastikan faraj dalam keadaan kering atau lembap kerana faraj yang lembap akan meyebabkan jangkitan kulat
  2. jika aktif dalam hubungan kelamin, perlu melakukan ujian pap smear dan pemeriksaan pelvis
  3. Elakkan menggunakan sabun untuk membersihkan faraj kerana sabun boleh mengubah pH normal faraj
  4. Jika menggunakan panties liner, tukar sekerap mungkin dan elakkan menggunakan panties liner yang berbau wangi
  5. Bagi yang mempunyai masalah keputihan boleh mengambil suplement untuk membantu mengurangkan masalah keputihan

ALFALFA SHAKLEE MEMBANTU

Bagi yang masih tercari-cari bagaimana cara untuk merawat keputihan yang di alami, cubalah produk Shaklee- Alfalfa Complex. Ini kerana Alfalfa merupaka suplemen yang bersifat anti kulat. Alfalfa sangat membantu terutama sekali berkaitan masalah dalaman wanita. Ia mengandungi phytoestrogens yang berfungsi seperti kacik fatimah. SIfat ini sangat membantu terutamanya bagi mereka yang mempunyai masalah dalam hubungan suami isteri. Kita harus berusaha disertai doa!!.I.Allah Allah sentiasa bersama orang-orang yang rajin berusaha.



Alfalfa pilihan terbaik untuk wanita yang mengalami masalah keputihan!!!!


Untuk mengetahui lebih lanjut berkaitan  Alfalfa dan produk-produk Shaklee, hubungi saya

Faizah..bersedia membantu anda..

call/ sms/ whatssup/ wechat -017-3660351

Facebook : Faizah Eijah




 





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERJALANAN TANPA DIRANCANG PART 1

PART 1 Ogos is coming, tidak terasa akan cepatnya peredaran masa.Sedar² dah masuk Ogos beb! Saat aku menulis ni, aku dalam train MRT perjala...