Jumaat, 11 Mac 2022

LALUAN PERGI & BALIK KERJA


A story di petang Jumaat.. 5.08 minit punch out dari opis..

Maka bermulalah perjalanan balik kerja everyday beginilah. Yup! Aku memang seorang pengguna tegar public transport!.Stop don't ask more..hahaha..(orang penakut macamni lah)

Pejabat aku di tengah KL,bangunan PERKIM,Jalan Ipoh.. Setiap hari naik bas or teksi dari rumah sampai tren turun stesen PWTC n ambil teksi ke ofis. Begitulah rutin harian.

Ok jom uols,petang ni meh layan perjalanan pergi & balik kerja aku. Mungkin antara kalian tau pun laluan ni. Cuma xpernah lalu sini dengan cara jalan kaki.



Dari ofis,mesti akan melalui jambatan ni,sebab kat tengah2 tu ada sungai..Sungai Klang,n tempat ni selalu dinaiki air kalau hujan lebat. Memang macam ni .Akan ada mereka2 yg homeless maybe,tidur & rehat di sini. First impression lalu sini and tengok ada yang tidur di kaki lima ni,dalam hati tergerak juga takut,takut sergah kita tiba2 ke or lain-lain..But,lama2 keberanian tu datang n masing2 buat tak tahu je.Tapi bagi aku agak seremmm kat sini if ada anjing!Aduh yang ni tak leh ah.Takuttttt😂

Kat bawah jambatan ni pula,macamni lah,kadang ada yang menjala ikan,memancing..Di susur laluan belah sana pun petang2 ramai ya g jogging serta rehat di kerusi yang disediakan.




Bangunan hijau yang ada anak panah tu adalah bangunan PERKIM..ofis aku.Kiranya perjalanan dari ofis ke lrt melalui susur tu semua dalam 10 minit if kau jalan lenggang lenggong .Kalau jalan laju lagi cepatlaa..




Jambatan ni cantik taw,sebelah sana tu PWTC..


Laluan ni berhadapan juga dengan Bistari Kondominium kiranya pagi & petang tak de lah sunyi..But kalau malam serius aku tak kan lalu sini.Tak ada keberanian..Hari tu ada member aku bagitahu seorang tiktokers perempuan pernah cerita laluan dia kat sini setiap hari..Malam pon dia lalu sini weh!berani banget.

Ok le tulis dalam lrt tau2 sampai rumah ambil kids kat rumah pengasuh nampak si kakak tengah main dengan kawan dia..


Puas hati dapat main .ok jom balikkk!.


Salam sayang..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERJALANAN TANPA DIRANCANG PART 1

PART 1 Ogos is coming, tidak terasa akan cepatnya peredaran masa.Sedar² dah masuk Ogos beb! Saat aku menulis ni, aku dalam train MRT perjala...