Isnin, 25 Februari 2019

TIPS MUDAH DAN RINGKAS UNTUK KURUS DAN SLIM DI HARI RAYA BAKAL TIBA

Masalah utama yang membelenggu kebanyakan wanita yang telah bersalin di zaman kini adalah 'kegemukan'. Pada asasnya masalah kegemukan ini bukan hanya tertumpu kepada wanita yang telah melahirkan anak sahaja akan tetapi juga bagi mereka yang masih anak dara sekalipun. Tetapi hari ini fokus saya adalah lebih  kepada wanita yang telah melahirkan anak. Sedar ataupun tidak, waktu berlalu berlalu begitu pantas begitu jugalah dengan keadaan diri saya. Dari anak pertama sehingga sekarang anak yang ke 4, masalah ini jugalah yang sering menghantui diri 'perut buncit', 'lengan menggeleber', 'peha besar' and beberapa part yang dihadapi wanita lain juga. Fuhh!!!! stress wehh seriusss!!!Ini bukan perkara biasa2 taw!!!

Mungkin ada dikalangan ibu-ibu ada yang mengambil mudah tentang perkara ini, tapi TIDAK bagi mereka yang mementingkan penampilan diri. Apabila masalah ini mula menghantui diri, ramai antara kita mengambil langkah yang drastik untuk mencari cara dan tips mudah serta ringkas untuk slim dan kembali kepada bentuk badan yang diidamkan.Santai-santai saja hari ini mama nak kongsikan beberapa tips untuk mengekalkan badan kembali kepada bentuk idaman mummy-mummy di luar sana. 

Antara tips yang boleh dikongsikan ialah:-

1. ZUMBA


Bila menyebut tentang fitness mudah untuk menhilangkan lemak-lemak terkumpul di badan yang menyebabkan kegemukan cara mudah adalah dengan melakukan rutin zumba. Tarian zumba jika dipraktikkan betul-betul membantu kita semua dalam pembakaran lemak yang sudah lama terkumpul. Usah bayangkan zumba wajib menghadiri kelas sahaja, sebaliknya di zaman sekarang seperti yang saya sendiri telah praktikkan untuk diri sendiri, lakukan zumba di rumah sahaja bersama anak-anak. Dengan cara ini badan tetap mengeluarkan peluh dan dapat menyingkirkan lemak dalam badan. Yelah cara ini saya lakukan sebab saya memang terikat dengan anak-anak yang masih kecil untuk menyertai kelas di luar sana, so kalau hati kata NAK!!! semua pun boleh!!!

2. INTERMITTENT FASTING


Cara mudah dan selamat untuk kembali kepada badan yang kita idamkan n dalam istilah senang pun, kurus, turunkan berat badan adalah dengan mengamalkan diet Intermittent fasting. Kebelakangan ini, diet cara IF ini adalah sangat-sangat membantu dalam proses penurunan berat badan seseorang. Secara ringkas di sini saya amil dari blog www.nona.my  maksud intermittent fasting adalah mengatur pola pemakanan dengan cara berpuasa di dalam tempoh masa yang tertentu. Tips ini memerlukan kejujuran diri agar masa berpuasa pastikan kita tidak mengambil sebarang makanan kecuali air masak!!awas!!!berlaku jujur pada diri sendiri!!saya ingatkan tips ini sebab pada mula megamalkan diet ini saya pon selalu curi-curi makan waktu dalam tempoh berpuasa..kikiki....sekarang xmo dah..dah insap!!!hihihihi...

3. PENGAMBILAN AIR MASAK YANG CUKUP

Saya pernah terbaca dalam facebook ataupon instagram Dr. Zubaidi bahawa beliau mencadangkan pengambilan air masak yang cukup tidak akan membuatkan seseorang terasa lapar. Masalah utama dikalangan orang melayu mungkin, malas untuk minum air masak dalam kuantiti yang disarankan. Antara rungutan yang sering didengar ialah, "ala minum air banyak asyik ke tandas ajelah", "penatla asik nak terkencing je" dan rungutan ini sentiasa saya dengar disekeliling saya pun. Sahabat, ingat air masak sangat-sangat penting untuk badan kita tambah lagi bila kita banyak mengeluarkan peluh. 

4. AZN BODYCREAM DAN PUTERI LENTIK

Cara paling mudah, malas dan cepat adalah dengan mengamalkan penggunaan produk AZN sahaja dengan hanya sapu sahaja insyaAllah mampu menyelesaikan masalah yang menghantui anda. Jika anda search sahaja produk ini di Facebook anda akan jumpa beribu-ribu testimoni yang telah pun berjaya dalam penurunan berat badan mereka. Tidak perlu risau kerana produk ini telah mendapat kelulusan KKM dengan NOT171006627K yang selamat untuk digunakan. AZN terdapat 2 produk iaitu bodycream dan puteri lentik dan gandingan 2 produk ini dengan pengamalan yang konsisten pasti akan membantu anda!!

puteri lentik

bodycream

TESTIMONI BERJAYA






Percaya atapun tidak mereka telah pun mengalamai dan merasai sendiri keberkesanan bodycream dan puteri lentik ini. Sangat mudah digunakan hanya amalkan dengan konsisten sapu sahaja di tempat yang anada mahu fokus burn lemak, 2 produk ini akan membantu anda!! Siapa yang tak nak badan slim, ramping, kurus dan sihat, anda mesti kena cuba 2 produk ini!!

Melabur dengan hanya RM90.80 untuk mendapat set kombo AZN. Dengan budget di bawah RM100 mampu merealisasikan impian yang anda idamkan selama ini!!!


Jika anda dikalangan yang malas untuk diet ketat, amalkan penggunaan produk ini sahaja cepat dan selamat dengan izin Allah insyaAllah.

Untuk sebarang order atau pertanyaan lanjut just wassap ye..

Faizah
0172428570

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERJALANAN TANPA DIRANCANG PART 1

PART 1 Ogos is coming, tidak terasa akan cepatnya peredaran masa.Sedar² dah masuk Ogos beb! Saat aku menulis ni, aku dalam train MRT perjala...