Jumaat, 16 Ogos 2013

Ceritera Hari Raya

Assalamualaikum all..

Kerajinan untuk menulis memuncak..so letakkan tgn di keyboard dah tulislah apa saja yang terlintas di kepala..well...wat masa sekarang ni, semua org bercerita about raya je..xketinggalan jugaklah aku...sibukle nak tulis pasal raya jugak.. raya di kampung halaman sungguh bermakna, sebab apa, suasanaya memang sgt2 syahdu..menggambarkan betapa sayunya hati Ramadhan telah pergi...dan hari kemenangan bagi umat Islam telah datang dan kite semua disunatkan bergembira dan memakai pakaian baru pd hari itu..

Pada aku, raya kali ini, hatiku ini sangat mudah menitiskan air mata, terutama sekali saat aku menghulur jari jemari memohon kemaafan dari ibu bapaku..entah kenapa, mungkin setlah dikurniakan anak 2 ni, Allah tebalkan diri aku ini dgn sifat seorang ibu..mudah tersentuh..Usai sembahyang raya, ayah mengumpulkan kami adik beradik berkumpul di ruang tamu rumah kami..ada amanat yg ayah ingin sampaikan..ayah membuka bicara agar kami anak-anak meletakkan syukur kpd Allah sbg perkara utama kerana masih diberi kesempatan hidup..ayah meneruskan lagi becara, terasa diri aku dan suami sangat kecil dalam menjaga hati orang tua kami samada ibu bapa aku atau ibu bapa mertua kami..terkenang kembali kesusahan kami sewaktu kecil..ke mana-mana sahaja kami adik beradik akan menaiki motor ayah no ABA 4783..yup...motor itu sgt mengajar aku erti kesusahan...sehingga aku berdiri seperti sekarang.

saat menghulur tgn memohon kemaafan...air mata trus menitis xtertahan..mengenang banyaknye dosa aku pd ibu bapa selama ini...maafkan anakmu ini mak..ayah..

dan...pada suamiku yg tercinta..sepanjang bersama juga, terlalu byk dosa isterimu pdmu..ampunkan isterimu sayang..semua yang berlaku terlajak kata, terburuk perangai...semuanya tidak disengajakan...

raya kali ini memang sangat bermakna...fuh...sedihnye...xdapet nak teruskan lagi..

ok just zoom in lah cikit sebanyak pic2 masa raya...aku mmg xsmpt ambk pic pon actually...sekeping 2 gtu je...


satu keluarga..xikut tema pon..hehe


with chenta hati

 with cousin


 saudagar arab..saudagar bunga apai...bukan main nangis xnak..sbb die ngantuk dah ms ni..


 ngan ank dara i


 qihah mmg suke kacau a.long die


 tgok tue...


 with adik ipar


ayen..bedak kt dahi la...hehe


Semoga lebaran mengajar kite seribu erti kemaafan dan biarlah kemaafan itu seikhlas dari hati agar tidak berulang lagi perkara yang lepas...masukkan aku di dalam golongan yg Engkau redhai Ya Allah...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

PERJALANAN TANPA DIRANCANG PART 1

PART 1 Ogos is coming, tidak terasa akan cepatnya peredaran masa.Sedar² dah masuk Ogos beb! Saat aku menulis ni, aku dalam train MRT perjala...